פילטרים ופרה-אמפים חדשים מ ARTURIA

פילטרים ופרה-אמפים חדשים מ Arturia

ARTURIA הצרפתית משחררת שתי חבילות פלאגינים חדשות הכוללות 6 מוצרים סה"כ - כאלה שבאמת תשתמשו בהם...
 
באופן כללי נציין שכל הכלים של ארטוריה עושים שימוש בטכנולוגיית המודלינג שהחברה פיתחה: TAE.
טכנולוגיה זו מצליחה לייצר הדמיות מדוייקות להפליא של כלים אלקטרוניים שונים עד הניואנסים הדקים ביותר.
ארטוריה עושה שימוש ב TAE בכל הסינטיסייזרים שלה (מאוגדים כולם תחת חבילת V Collection) וכעת גם במעבדי הצליל החדשים.
 
כל הכלים מגיעים בפורמטים AAX, AU וגרסאות 32 ו64 ביט לVST (גם 2.4 וגם 3).
כולם בעלי ממשקים גרפיים נאמנים למקור אך נוחים ונעימים לעין.
וכולם מגיעים עם כמות פריסטים שיוצרה במיוחד ע"י מעצבי סאונד לצור העניין.
 
החבילות החדשות הן - 3 פילטרים, ו3 פרה-אמפים.
 
 
חבילת 3 פילטרים:
 
 
אחד האלמנטים החשובים ביותר בהפקה ובסינטזה הוא הפילטר.
קיימים סוגים רבים מאוד של פילטרים, חלקם ייעודיים וחלקם יצירתיים המאפשרים להגיע לתוצאות מעניינות יותר בכל הפקה ובכל סגנון.
אם תרצו "לתבל" את ההפקה שלכם, החבילה החדשה של ארטוריה היא נקודה מצויינת להתחיל בה.
 
בחבילת הפילטרים החדשה תמצאו את הפילטרים הבאים:
 
 
Mini Filter:
הדמייה של הפילטר הכי מפורסם בתעשייה אי פעם - ה Ladder Filter האלמותי של מוג.
כלי זה הוא נגזרת מתוך הכלי הוירטואלי Mini V של החברה והוא מגיע כעת גם כפלאגין נפרד.
כך שאם אתם מחפשים כלי שיחמם או יעגל את האודיו שלכם וייתן לו את הגוון הכ"כ אופייני לפילטר המדהים הזה.
התוספת היצירתית במיוחד בכלי הזה היא אפשרויות המודולציה תוך שימוש ב Envelope follower, LFO ואפילו סיקוונסר.
היכולות ליצור, לשמור, ולטעון פריסטים או לעשות שימוש בפריסטים שמגיעים איתו היא כמובן אחד היתרונות הגדולים של שימוש בכלי וירטואלי אל מול גרסת החומרה.
 
אז נכון, הוא נשמע מעולה מלכתחילה, אבל האפשרויות ליצור בעזרתו סאונד חדש הן אלה שבאמת הופכות את Mini Filter לאחד הפילטרים הכי שווים בשוק היום.
 
 
SEM-Filter:
פילטר בתכנונו של אחד האנשים החשובים בתעשייה מאז ומעולם: טום אוברהיים.
זהו אחד מהפילטרים האהובים בכל הזמנים שהופך כעת לנגיש לכל אחד, שילוב של עיצוב צליל טהור ופשטות.
פילטר מדמה בהצלחה ובדיוק את מאפייני הכלי המקורי כשארטוריה הוסיפה לו גם מספר אפשרויות שלא היו קיימות במקור.
השימוש ב SEM Filter לא מחייב יותר שימוש בסינטיסייזר המלא, ותוכלו כעת להעביר דרכו כל אודיו שתרצו כדי לצבוע ולעצב ווקאל, ליצור סוויפים, סאונד אפקטס שונים או פשוט להנות מפילטר מעולה גם על כלים וירטואליים אחרים שלא מכילים פילטר ברמה וגוון כזה.
גם כאן, יצירתיות היא שם המשחק לצד סאונד מעולה ומאופיין.
 
 
M-12 Filter:
כמו הפילטרים האחרים, גם כאן מדובר בנגזרת של כלי מתוך אמולציית הסינטיסייזר המעולה לכלי של Oberheim העונה לשם Matrix-12.
שילוב של ממשק אינטואיטיבי, סאונד מדהים, ומטריצת המודולציה האינסופית ייקח אתכם לשעות של משחק על כל פיסת אודיו שתעבירו דרכו.
מסוויפים עדינים עד לתנטועה ריתמית, סאונד גליצ'י או כל מה שאתם רוצים לדמיין - הוא יעמוד בזה.
בארטוריה השתדלו לתכנן את הפילטר הזה כשהוא צורך מעט כח עיבוד ועם לייטנסי קצר במיוחד כך שהוא יהיה מושלם לשימוש בכל מצב.
אפשר להריח את הריח של שנות ה80 כשמעבירים דרכו סיגנל בזכות האמולציה המעולה של ארטוריה.
כתוספת מעניינת תמצאו בפילטר אפשרויות מודולציה שונות, מעטפות ואפשרויות ניתוב שונות באמצעות אותה מטריצה.
 
 
חבילת 3 פרה-אמפים:
 
 
 
חבילה המכילה 3 כלים שנשמעים נפלא והוכיחו את עצמם לאורך ההיסטוריה כשבגרסאות המקור שלהם נעשה שימוש בחלק מגדולי האלבומים בהיסטוריה
בעוד שהשוק רווי במדמי ערוצים, קדם מגברים ומחממי צליל, החליטו בארטוריה ליצור שלושה כלים מאוד מסויימים - כאלה שבאמת תשתמשו בהם.
בזכות הגמישות של עולם התוכנה תמצאו את הכלים והמאפיינים המקוריים שלהם, בתוספת מספר יכולות שלא קיימות בגרסאות המקור.
 
 
1073-Pre:
מבוסס על אחד הפרה-אמפים הכי מפורסמים בהיסטוריה בתכנונו של Rupert Neve, ה pre-1073 של ארטוריה מספק עושר הרמוני מרגש עם הגוון של שנות ה70.
לאורך שנים רבות ראינו מספר גדול של הדמיות ונסיונות - חלקם מוצלח יותר וחלקם פחות, של ה 1073 הקלאסי.
בזכות השימוש בטכנולוגיית TAE של Arturia הכלי הזה מצליח לחקות במדוייק את ההתנהגות של המקור, שלא סתם הפך לכלי חובה כמעט בכל הפקה גדולה שמכבדת את עצמה.
הכלי המקורי שהלך נגד הזרם בזמנו ועשה שימוש בטרנזיסטורים במקום במנורות הפך ללהיט בכל אולפני ההקלטות בזמנו כשהגוון שלו עומד מאחורי עשרות להיטי ענק.
אז אם תמיד חלמתם על 1073 משלכם - זו כנראה ההזדמנות שלכם.
 
 
TridA-Pre:
אחד האולפנים הנחשבים מהחשובים ביותר בהיסטורייה של המוזיקה המודרנית הוא אולפני Trident שבלונדון.
הביטלס, דיוויד בואי, קווין, ג'נסיס, הבי ג'יז, ג'ו קוקר, פיטר גבריאל, הרולינג סטונז ועוד שורה ארוכה מאוד של השמות הכי גדולים בהיסטוריה עברו באולפן הזה.
אחת הסיבות היא הסאונד הייחודי לאלבומים שהופקו בו, כשבליבו של אותו אולפן אגדי נמצאת הקונסולה Trident A.
אותה קונסולה מכילה EQ מוסיקלי במיוחד והסאונד שהיא הפיקה היה יוצא דופן, עד כדי שאופנים רבים בעולם עמדו בתור כדי שייצרו להם קונסולה כזו, שנוצרו כמוה רק 13 בכל העולם.
כעת, בזכות ההדמיה המדוייקת להפליא של Arturia כל אחד יכול להנות מהעושר וההרמוניות שסיפקו אותם פרה-אמפים ואותו EQ.
 
 
V-76 Pre:
הכלי שמקבל את הקרדיט לסאונד של האלבום הלבן של הביטלס הוא קדם המגבר מבוסס המנורות שנעשה בו שימוש באולפני Abbey Road.
למרות שהוא נוצר במקור לצורך שידור, הגוון והצבע שלו היו אהובים במיוחד על טכנאים באותו אולפן, ולאחר שיצאה השמועה שאותו אלבום הוקלט בשימוש נרחב באותו קדם מגבר - נמכרו מאות ואלפים של הפרה-אמפ של Telefunken.
למרות שניתן למצוא את הפרה-אמפ המקורי, אין ספק שכעת הוא הופך לנגיש יותר עם גרסת האמולציה המעולה של ארטוריה.